Κυριακή 31 Μαΐου 2009

Οι μαθητές μας διδάσκουν....

Τώρα που τέλειωσαν οι πανελλήνιες και τα παρελκόμενά τους δεν θορυβούν και τόσο, είναι ανάγκη να πώ για μια Ε΄ταξη δημοτικού σχολείου που ήρθε στο εργαστήριο φυσικών επιστημών ενός λυκείου ωστε οι μαθητές της να παρακολουθήσουν και να κάνουν κάποια πειράματα συμβατά με την ύλη τους στη φυσική.Το σκηνικό ήταν 4 πάγκοι με ηλεκτρικες γεννήτριες και λαμπάκια ,δυναμόμετρα σε βάσεις στήριξης και βαράκια ,ένα φασμοτοσκόπιο για να δουν την ανάλυση του φωτος ,ένας δίσκος του Νεύτωνα και μια αυτοσχέδια διάταξη για να παρατηρήσουν ανάκλαση και διάθλαση του φωτός.Παράλληλα για όσους δεν έκαναν κάτι υπήρχε ένα ωραιότατο παιδικό applet για την τριβη που "ψαρεύτηκε" στο διαδίκτυο και προβαλλόταν από την δασκάλα τους με τον βιντεοπροβολέα.Το κοινό αρχικά εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την καινούρια εμπειρία-προς άγχος των δασκάλων του-αλλα στη συνέχεια προσηλώθηκε με ευλάβεια στο "έργο" στο οποίο συμμετείχε κιόλας.Ηταν απιστευτο αυτό που διαδραματιζόταν στο εργαστήριο: όταν τους ζητουσες πρόβλεψη δεκάδες χεράκια σηκώνονταν και διεκδικούσαν μια απάντηση που τις περισσότερες φορές ήταν σωστή και όταν ήταν να συνδέσουν τα λαμπάκια σε σειρά η παράλληλα περίμεναν στη σειρά τους υπομονετικά με ζωγραφισμένη την ανυπομονησία όμως στο προσωπό τους.Όλη η περιέργεια και όλος ο ενθουσιασμός του κόσμου ήταν εκεί μας υποβαλλόταν και μας επιβαλόταν.Οταν τελειώσαμε φώναζαν:"Δεν έχετε τίποτα άλλο να μας δείξετε;".Τους δείξαμε κι άλλα και "μαγικές" αντιδράσεις Χημείας και βιντεάκι... Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς.
Γιατί άραγε όλη αυτή η πηγαία αναζήτηση της γνώσης, η χαρά για τη μάθηση εξανεμίζεται όταν τα παιδιά "ανεβαίνουν" τις βαθμίδες της εκπαίδευσης΄; Είναι που αυξάνονται τα μαθήματα άρα και η κούραση, είναι που δυσκολεύει η ύλη, ή το συστημα της εκπαιδευσής μας αφυδατώνει κάθε όαση του μυαλού και της ψυχής;Δεν πιστεύω ότι αυτή η εμφυτη περιέργεια χάνεται απλά κάπου κρύβεται και περιμένει...

Δεν υπάρχουν σχόλια: