Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

ΘΗΛΥΚΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ...2

Η παράδοση, η ανατροφή τωναγοριών και κοριτσιών οι διαφορετικού τυπου πολιτιστικές προσδοκίες και πιέσεις, οι προκαταλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών για τις μειωμένες φυσικομαθηματικές ικανότητες των κοριτσιών, ο διαχωρισμός των επαγγελμάτων σε ανδρικά και γυναικεία λιπαίνουν το έδαφος της διαφοροποίησης των επιλογων ,των ενδιαφερόντων και των κλίσεων...
Όμως οι γυναίκες έχουν πολλά προσόντα που είναι συμβατά με την επιστήμη. Σ' αυτά συγκαταλέγονται: η υπομονή, η επιμέλεια, η οργάνωση, η ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης, η πειθαρχία ,η συνεργατικότητα, η φιλομάθεια, η φιλοδοξία.
Είναι επίσης οφθαλμοφανές και αποδεικνύεται από τις σχολικές επιδόσεις οτι τα κορίτσια είναι καλύτερες μαθήτριες από τα αγόρια και έχουν περισσότερο πείσμα.Ανέχονται περισσότερο τα λάθη των άλλων και τα χρησιμοποιούν δημιουργικά, είναι πιο ανοιχτόμυαλες και δεν κολλούν σε παρωχημένες αντιλήψεις, βλέπουν τα πράγματα πιο σφαιρικά.
Αν όλα αυτά που αναφέραμε δεν καθιστούν τα κορίτσια ικανα να τα καταφέρουν στους τομείς των θετικών επιστημων φτάνει τότε μόνο η φημολογούμενη ευφυΐα των αγοριών για την ανάπτυξη της επιστήμης;
Και αν υποθέσουμε ότι οι γυναίκες έχουν λιγότερη σχέση απο τους άνδρες με το εξουσιαστικό και οικονομικό πρόσωπο που έχει πάρει τώρα η επιστημονική έρευνα μήπως πρέπει να τις αφήσουμε να αγγίξουν "θηλυκά" αυτόν τον τομέα, να τον επιφορτίσουν με την συναισθηματικότητα, την ευαισθησία και την διαισθησή τοπυς; Μήπως η γυναικεία σφραγίδα κάνει την επιστήμη πιο ανθρώπινη, πιο ηθική, πιο προσιτή στον πολύ κόσμο;
Και τέλος πάντων πρέπει όλοι να σκεφτούμε ότι είναι δυνατό στον 21ο αιώνα η επιστημονική και τεχνολογική ανάπτυξη που είναι το κύριο χαραχτηριστικό του πολιτισμού μας να ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΤΟ 50% ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΕΥΦΥΙΑΣ;

(Τα παραπάνω γράφτηκαν στα πλαίσια σχολικού προγράμματος για την ισότητα των δυο φύλων το οποίο πραγματοποιήθηκε από την πρώτη λυκείου του ΓΕΛ. Ασκληπιείου.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: